27.2.06

Kämpät

The savage solution - Dylan Evans on huolissaan siitä, että kun transhumanistiset teknologiat leviävät massoille, niiden käyttämisestä tulee niin oleellinen osa yhteiskuntaa, ettei kenelläkään ole varaa jäädä ilman.

Ennen päällimmäisenä huolena näytti olevan se, että vain harvalukuinen eliitti käyttäisi uutta teknologiaa ja köyhät jäisivät ilman. Nyt on päällimmäisenä huoli siitä, että kaikkien täytyy omaksua uusi teknologia pysyäkseen mukana kilpailussa. Kaikkien täytyy ottaa stimulantteja pysyäkseen skarppina 16-tuntisiksi venähtävissä työpäivissä. Kaikkien on pakko käyttää geenimuuntelua saadakseen terveen paperit. Kaikkien on pakko ostaa tietokone ja digiboksi pysyäkseen mukana tietoyhteiskunnassa. Kaikkien täytyy ottaa elämää pidentäviä lääkkeitä, jos haluavat elää yhtä pitkään kuin naapurinsa.

Kotisivuillaan Evans etsii vapaaehtoisia ensi vuonna järjestettävään utopia-projektiin Skotlannissa. Muutaman kuukauden projektin tarkoituksena on simuloida primitiivistä elämää sivilisaation romahduksen jälkeen.

Eli ei sitä digiboksia ole mikään pakko ostaa. Ei sinne töihin ole pakko mennä. Aina voi vaihtaa työtä, liittyä sirkukseen tai muuttaa oravanpyörän ja teknologiapuun ulottumattomiin. Aina voi mennä kämppäämään omaan utopiaansa jollekin saarelle. Pelihahmon tasot nousevat ja vastukset kasvavat pelin edetessä, mutta suurimpia vihollisia vastaan ei ole mikään pakko mennä tappelemaan. Voit palata takaisin lähtöalueille ja pysyä siellä. Pelin alussa ilkeästi spawnaavat kääpiöt olivat paha vastus, mutta nyt voit viettää vuosikausia utopistisen rauhallista elämää, kun sinulla on supermiekka ja timanttitakki. Kääpiöt lakoavat yhdellä iskulla. Ei varmasti tule sellainen olo, että olisi liikaa kilpailua.

Ei kommentteja: