25.7.07

Pelaa peliä, jolla on tarkoitus

Is Living Longer Worth It? - Ronald Bailey kertoo ajatuksiaan tämän vuoden Transvision-konferenssista, joka on parhaillaan pääsemässä vauhtiin Chigagossa. Muutamia kuviakin löytyy jo Flickristä. Konferenssin Second Life -osion kanssa on tänä vuonna jostain syystä vähän niin ja näin, vaikka itse Linden Labin perustaja Philip Rosedale on puhujana. Vapaaehtoisvoimin ei kai aina ehdi joka paikkaan.

For Certain Tasks, the Cortex Still Beats the CPU - Eli kuinka ihmiset muuttuvat planeetan kokoiseksi supertietokoneeksi ja pitävät siitä, koska Mielen hammasrattaana olo on hauska peli. Tulevaisuudessa parhaan hittipelin tekijä saa eniten kollektiivista aivokapasiteettia käyttöönsä.

Ask a machine to point to a picture of a bird or pick out a particular voice in a crowd, and it usually fails. But even the most dim-witted human can do this easily. Von Ahn has realized that our normal view of the human-computer relationship can be inverted. Most of us assume computers make people smarter. He sees people as a way to make computers smarter. -- Von Ahn wants to harvest every idle moment in our lives and turn it to productive use. If the world's computer solitaire players could be coaxed into enjoying a game that contributed to solving a computing problem, he calculates, it would produce billions of man-hours of labor each year. -- "Together," he says, "we're the biggest supercomputer in the world."

Ei kommentteja: