6.8.07

Satunnaisia muistiin tarrautuneita sanontoja

'Minä, minä, minä' on yhtä hölmöä kuin 'me, me, me.'

"Sinun iässäsi minun piti juoda kuraa ja varastaa naapuriheimoilta karjaa."

"Meidän sukupolvemme joutui maksamaan elokuvista, joten tasapuolisuuden vuoksi teidänkin sukupolvenne täytyy maksaa."

"On perverssiä, että tätä teknologiaa käytetään musiikin lataajien seuraamiseen netissä sen sijaan, että sitä käytettäisiin poliitikkojen tekemien päätösten seuraamiseen."

"Miksi meillä pitäisi olla oma 'raamattu'? Kukaan meistä ei kaipaa sisäisesti ristiriitaista kasaa epämääräisiä vertauksia, joita pidetään niin pyhänä, ettei niitä saa muuttaa."

"Kristinusko on heikkojen ja avuttomien uskonto: joku toinen kuolee puolestasi, koska olet itse niin avuton; joku toinen pelastaa sinut, koska et osaa kuin istua ja odottaa; joku vahvempi pitää puoliasi, kun menet polvillesi ja maksat suojelurahaa taivaalliselle mafiapomolle."

"Typerä maha, minua et kyllä pysäytä!" (kommentti vatsataudin kourissa kamppailevalta)

"Mikä opetuksellinen päämäärä on sillä, että opettaja ottaa oppilaan kynäkotelon ja levittää sisällön lattialle, ja kun oppilas protestoi, opettaja hakee rehtorin paikalle? Onko tarkoitus takoa oppilaiden päähän, että auktoriteettihahmon tekemänä tällainen käytös on hyväksyttävää?"

'Miksi on olemassa jotain sen sijaan ettei olisi mitään?' on väärä kysymys. Oikea kysymys kuuluu: 'Miksi on olemassa vain jotain sen sijaan, että olisi kaikki?'

Mieluummin palvelen vapaaehtoisena utopiassa kuin olen pakotettu hallitsemaan dystopiassa.
on nuoria jotka ovat niin tietämättömiä aiemmasta etteivät he näe nykyhetkessä mitään outoa.
- Alvin Toffler

"My measure of success for this is that IOC [International Olympic Committee] bans everything that we do."
- Joe Bielitzki, DARPA

"This is not science fiction, this is science action."

Ei kommentteja: