1. Uteliaisuus on spontaania, joten se täytyy tukahduttaa. Kiellä spontaanius ja jaottele opetus niin, että lapsille opetetaan asiat silloin kuin systeemi niin päättää, ei silloin kun he haluavat oppia.
2. Siirrä lapset pois aikuisten maailmasta, jotta he jäävät ilman roolimalleja eivätkä opi aikuisia matkimalla.
3. Järjestä laki sellaiseksi, että lukutaidottomuusmyllystä karkaavilla ei ole paikkaa minne mennä. Ei oppipoika-systeemiä tarkoittaa sitä, etteivät he voi oppia aikuisia matkimalla.
4. Pakota lapset lain voimalla kouluun, jotta oppimisesta tulee työ, taakka ja velvollisuus – ehdottomasti ei hauskanpitoa. Korvaa uteliaisuus aherruksella. Vankila tylsistyttää mielen.
5. Pakottaminen auttaa myös lannistamaan opettajan halun opettaa. Se luo massiivisia motivaatio- ja kurinpito-ongelmia. Yleensä opettajat eroavat muutaman vuoden jälkeen yritettyään turhaan yhdistää hauskuuttajan ja lainvalvojan roolit saadakseen jotain aikaan.
6. Jokainen täytyy pakottaa maksamaan myllystä riippumatta siitä mitä mylly tekee lapselle. Ei palautusoikeutta. Jos lapsi tulee ulos systeemistä aivot muussattuina, vanhemmat täytyy silti pakottaa maksamaan, joka päivä heidän elämänsä loppuun asti.
Richard J. Maybury, artikkelista How you can profit from the school hoax
With the world's bookshelves loaded with fascinating and inspired books, the very manna sent down from Heaven to feed your souls, you are forced to read a hideous imposture called a school book, written by a man who cannot write: A book from which no human can learn anything: a book which, though you may decipher it, you cannot in any fruitful sense read, though the enforced attempt will make you loathe the sight of a book all the rest of your life.- George Bernard Shaw
11.11.03
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti